Microsoft; iOS ve Android için kendi mobil oyun mağazasını açmaya hazırlanıyor
Birleşik Krallık Rekabet ve Piyasalar Otoritesi en sonunda Microsoft’un Activision Blizzard’ı satın almasına onay vermesi ile beraber, anlaşmanın önünde bir engel kalmadı. Bu noktada haberlerin büyük bir kısmı Microsoft’un Activision Blizzard’ın konsol ve PC oyunlarına erişim sağlamasına odaklansa da, Microsoft’un yayıncıyı istemesinin en büyük nedenlerinden biri, şirketin aynı zamanda mobil oyun geliştiricisi ve yayıncısı King’in de ana şirketi olmasıydı.
Xbox başkanı Phil Spencer gibi Microsoft yöneticileri, oyun dünyasının gerçek geleceğinin mobil cihaz pazarına doğru genişlediğini söylüyor. King’in Candy Crush gibi popüler oyunlarına erişimin yanı sıra Call of Duty Mobile ve Diablo Immortal gibi diğer oyunlara da erişimin elde edilmiş olması, şirketin bu düşünce yolunda ilerlemesine yardımcı olacak.
Ayrıca Spencer, daha önceki röportajlarında Microsoft’un, Apple’ın iOS uygulama mağazasına ve Android oyunları için Google Play Store’a rakip olacak yeni bir mobil oyun mağazası oluşturmak istediğini de belirtmişti. Spencer, Şubat ayında UK Times ile yaptığı bir röportajda “mobil cihazlara açılmak ve bu cihazlarda güvenilir bir üçüncü taraf alternatifi olmak hakkında konuştuğumuzda düzenleyicilerden kesinlikle destek alıyoruz ve bugün o noktaya çok uzağız” demişti.
Ancak Windows Central’ın isimsiz kaynaklara atıfta bulunan yeni bir haberi, Microsoft’un gerçekten de böyle bir mobil oyun mağazası üzerinde çalıştığını söylüyor. Apple’ın 2022’de onaylanan Avrupa Birliği Dijital Pazarlar Yasası sebebiyle yakın gelecekte iOS cihazları için dışarıdan yüklemeye izin vereceği yönündeki söylentiler de bu iddiayı destekliyor.
Apple’ın, AB kurallarına göre uygulamaların ve uygulama mağazalarının mobil cihazlarına dışarıdan yüklenmesine izin vermesi için 6 Mart 2024’e kadar zamanı var. Windows Central, Microsoft’un mobil oyun mağazası projesiyle o güne hazırlandığını iddia ediyor.